Από 2.095 και κάτω από 3.000 ευρώ (όσο ένα καλό παπί)
Πολλοί νέοι αναβάτες αλλά και όσοι αναζητούν ένα όχημα καθημερινής μετακίνησης έχουν βρεθεί πολλές φορές στο δίλλημα παπί ή μοτοσυκλέτα.
Και παρόλο που τα παπιά δεν απολαμβάνουν το μερίδιο αγοράς που είχαν
κάποτε, διατηρούν ακόμα ένα φανατικό κοινό που «πίνει νερό στο όνομά
τους». Όπλο των παπιών είναι φυσικά η χαμηλή τιμή τους, η μικρή
κατανάλωση και το χαμηλό κόστος συντήρησης. Πλέον όμως, όλο και
περισσότεροι κατασκευαστές βγάζουν στην αγορά προτάσεις στην Α1 κατηγορία (μέχρι 125cc),
τα οποία προσφέρουν τα βασικά προτερήματα των παπιών, έχοντας πολλές
φορές και καλύτερα συστήματα ασφαλείας. Συγκεντρώσαμε τις 22
μοτοσυκλέτες της αγοράς, με ανώτατο κόστος απόκτησης τα 3.000 ευρώ, μοντέλα τα οποία μπορούν να κάνουν τα παπιά να… ιδρώσουν.
Καλύτερα συστήματα ασφάλειας
Ένα βασικό πλεονέκτημα αυτών των μοτοσυκλετών είναι ότι έχουν κατά κανόνα καλύτερα συστήματα ασφάλειας από τα αντίστοιχης τιμής παπιά. Ενώ τα παπιά είναι κατά κανόνα εξοπλισμένα μόνο με σύστημα συνδαυσμένης πέδησης (CBS), πολλές από αυτές τις μοτοσυκλέτες εξοπλίζονται με ABS, ενώ επίσης οι δίσκοι εμπρός και πίσω είναι στάνταρ, ενώ στα παπιά συναντάμε αρκετές φορές τη λύση του ταμπούρου πίσω. Επίσης, η γεωμτερία είναι διαφορετική, με τις μοτοσυκλέτες να είναι πιο σταθερές, κάτι που οφείλεται σε ένα βαθμό και στα πιο χοντρά ελαστικά που έχουν κατά κανόνα σε σχέση με τα παπιά. Ακόμη, προσφέρουν και κάποια άλλα οφέλη, όπως τα ποιοτικότερα περιφερειακά, και η δυνατότητα συνδεσιμότητας μέσω των οθονών τους, ενώ συνήθως φέρουν και θύρα USB για τη φόρτιση των συσκευών του αναβάτη.
Οι 9 αυτές μοτοσυκλέτες κάνουν και για Delivery λόγω οικονομίας
Ένα χαρακτηριστικό αυτών των μοτοσυκλετών είναι ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στον «επαγγελματικό στίβο»,
ένα πεδίο που κατεξοχήν κυριαρχούσαν τα παπιά και πλέον μοιράζονται με
τα σκούτερ. Όμως αυτές οι μοτοσυκλέτες θέλουν να μπουν επιθετικά και σε
αυτό το κομμάτι καθώς, πληρούν τα βασικά κριτήρια ενώ όπως προαναφέρθηκε
και πιο πάνω, τα περιφερειακά τους (φρένα και αναρτήσεις) είναι από το “πάνω ράφι” σε σχέση με τα παπιά, όπως για παράδειγμα το ανεστραμμένο πιρούνι που συναντάμε σε κάποιες από αυτές. Στα μειονεκτήματά τους είναι η ύπαρξη συμπλέκτη και τα ακριβότερα service
λόγω των προαναφερθέντων περιφεριακών, όμως με τα κιλά τους να
κρατιούνται χαμηλά είναι εύκολα χειρίσιμες, υπάρχει χώρος για κουτί πίσω
και η κατανάλωσή τους όπως φαίνεται και στο πινακάκι παρακάτω είναι
παρόμοια με των παπιών.
Μοντέλο
Τιμή
Ιπποδύναμη
Κατανάλωση*
Ντεπόζιτο
ABS/CBS
Βάρος
Daytona Hobby 125
2.095
9
2.2 lt/100
9 lt.
CBS
118
Daytona Monster 125
2.195
11
2.3 lt/100
7,2 lt.
CBS
130
Benelli TNT 125
2.320
11
2.2 lt/100
18.8 lt.
CBS
124
QJMOTOR TRX 125 ABS
2.495
11.5
2.1 lt/100
13.5 lt.
ABS
142
Benelli BN 125
2.560
11
1.7 lt/100
13.5 lt.
CBS
142
Bajaj Pulsar NS 125
2.690
12
Δ.Α.
12 lt.
ABS
148
Voge R 125
2.695
15
Δ.Α.
10 lt.
ABS
128
QJMOTOR SRK 125 S ABS
2.795
15
2.5 lt/100
10 lt.
ABS
143
Daytona DYMOTO 125 ABS
2.895
14
2.3 lt/100
14 lt.
ABS
160
Motron Nomad 125
2.999
12.9
2.6 lt./100
13lt.
CBS
149
* Η κατανάλωση που αναφέρεται είναι
αυτή που δηλώνουν οι κατασκευαστές, σύμφωνα με την μέθοδο WMTC3. Οι
καταναλώσεις σε πραγματικές συνθήκες είναι μεγαλύτερες.
Επισκεφτείτε τα τεστ του Mototriti για να δείτε τις καταναλώσεις που μετρήθηκαν σε πραγματικές συνθήκες.
13 μοτοσυκλέτες που είναι ιδανικές για καθημερινά οχήματα κάτω από 3000 ευρώ
Εδώ
έχουμε μοτοσυκλέτες των οποίων η μεγάλη διαφορά από τα παπιά είναι το
στιλ. Αν και η κατηγορία της οικονομικής μετακίνησης έχει μετατοπιστεί
από τα παπιά στα σκούτερ σε μεγάλο βαθμό, αυτά τα μοντέλα απευθύνονται σε αναβάτες που θέλουν τις κλασσικές, ρετρό γραμμές στο όχημα που χρησιμοποιούν, όσον κυβικών και αν είναι αυτό. Τα κριτήρια παραμένουν τα ίδια με της προηγούμενης παραγράφου. Πρόκειται για μοτοσυκλέτες που έχουν κόστος αγοράς κάτω από 3.000 ευρώ, μπορούν όλες να οδηγηθούν με δίπλωμα Α1
(ή και μόνο με δίπλωμα αυτοκινήτου) και οι καταναλώσεις τους κρατάνε
και το κόστος χρήσης χαμηλά. Βασικό κριτήριο επιλογής αυτών των
μοτοσυκλετών είναι η ρετρό εμφάνιση, καθώς όλες τους
ομοιάζουν σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό με μοντέλα των δεκαετιών
`50-`80, την κατά πολλούς “Χρυσή εποχή της μοτοσυκλέτας”. Εδώ έχει
προστεθεί και το Daytona Explorer 125, που μπορεί μεν
να είναι Adventure, αλλά ακολουθεί την σχεδίαση παλαιότερων μοντέλων
αυτής της υποκατηγορίας, οπότε ταιριάζει καλύτερα εδώ παρά στα
«μοντέρνα» μοντέλα της προηγούμενης παραγράφου.
Μοντέλο
Τιμή
Ιπποδύναμη
Κατανάλωση*
ABS/CBS
Βάρος
Gemini Scrambler 125
2.250
9.8
2.3 lt/100
CBS
126
Keeway K-Light 125
2.305
10.6
2.5 lt/100
CBS
151
Keeway X-Light 125
2.320
11.1
Δ.Α.
CBS
130
Brixton Crossfire 125XS
2.395
11.1
2.4 lt/100
CBS
111
Keeway Superlight 125
2.410
10.6
2.6 lt/100
CBS
134
QJMOTOR SRV 125 ABS
2.695
15
2.5 lt/100
ABS
150
Daytona Explorer 125
2.695
12.2
2.8 lt/100
CBS
149
Brixton Cromwell 125
2.795
11.1
2.3 lt/100
CBS
134
Motron Revolver 125
2.799
10.6
1.9 lt./100
CBS
141
Daytona Rockstar 125
2.895
14
2.3 lt./100
CBS
160
Zontes G125 ABS
2.895
14.7
2.5 lt/100
ABS
160
Brixton Felsberg 125
2.945
11.1
2.5 lt./100
CBS
134
Brixton Cromwell 125 ABS
2.945
11.1
2.3 lt./100
ABS
134
* Η κατανάλωση που αναφέρεται
είναι αυτή που δηλώνουν οι κατασκευαστές, σύμφωνα με την μέθοδο WMTC3.
Οι καταναλώσεις σε πραγματικές συνθήκες είναι μεγαλύτερες.
Επισκεφτείτε τα τεστ του Mototriti για να δείτε τις καταναλώσεις που μετρήθηκαν σε πραγματικές συνθήκες.